Subscribe RSS


آقای ابطحی عزیز...هنوز هم بعد از یک سال دوستتان داریم ای دوست داشتنی ترین دروغگوی دنیا...
هنوز هم وقتی حرف میزنید گمان میکنیم که در اعماق افکارتان دغدغه ایران و ایرانیان را دارید...
آقای ابطحی عزیز نبودید آن زمان که ندا را در کف خیابان کشتند و مادرش به عزای پرپر شدنش بود و دنیا در بهت و حیرت، جمعی خودکامه را مینگریست که چگونه میتوانند آتش بر سینه دختری بی دفاع که هیچ در دستش نداشت، بگشایند!
باز هم نبودید آن زمان که مادر سهراب جنازه پسرش را پس از روزها دوندگی دریافت کرد و یا کجا بودید آن زمان که پوراندرجانی را خفه کردند چون می خواست رازهای ناگفته بر دامان ملت فاش کند...
نبودید تا ببینید که این ملت همه راههای مصالحه را، با مسالمت آمیزترین شیوه ممکن و با صدای خاموش رفتند ولی جوابی نگرفتند جز داغ و درفش...
نبودید تا ببینید آن زمان که جوانان از خانه در می آمدند و به مادرشان میگفتند شاید از پس این وداع ، دیداری نباشد مگر به قیامت.
چه میدانید از درد دل مادرانی که هنوز نمیدانند جگر گوشه شان در کدام زمین گرم خفته است و باید بر سر کدام خاک اشک خونین نثار خاکش کنند...
این مردم چگونه میتوانند با قاتلین فرزندانشان مصالحه کنند؟
مگر آنها عطوفت، پیشه سیاست ورزی و کشورداریشان کردند؟ مگر آنها غم مردم دانستند و برای سفره مردم دل سوزاندند که فقط بر مال خویش می افزایند و بر طمع وامانده خویش...
چگونه از ما میخواهید یک بار آزموده را دوباره بیازماییم حال که میدانیم نتیجه چه بوده و از این پس نیز نتیجه چه خواهد بود.
ما چرا نباید حرف بزنیم؟
چرا فقط شما اصلاح طلبان باید با مصلحت اندیشی خود، فرصت سوزی کنید؟
هشت سال دوران آقای خاتمی کافی نبود تا به چشم ببینیم که شما نه مرد عمل هستید و نه مرد کارزار،که هر چه پشتیبانی مردم را در چنته داشتید به یکجا فروختید به خوش رقصی و جلب رضایت اقتدارگرایان.
مگر آقای موسوی بارها تاکید نکرده اند که ایشان رهبر جنبش سبز نیستند بلکه یک همراه هستند در کنار مردم ایران؟
مگر ایشان بارها بر حفظ تکثر آراء در این جنبش اهتمام نورزیدند؟
حال شما چگونه است که از راه میرسد و همه را حذف میکنید به غیر از خودتان؟
آیا ما «بقیه مردم ایران» حق تعیین سرنوشت خود نداریم و یا خدای ناکرده شما، ما را بسان رمه ایی میدانید که نباید به جز سرازیر شدن در پی شما صدای دیگری از ما در آید؟ایا همین هستیم برای شما؟
آیا همه این روزها را دیدی و باز هم فریاد بر وحدت با ظالمان و پایبندی بر اصل ولایت فقیه میزنی؟
چگونه میتوان بر اصل ولایت فقیهی معتقد بود، که خود را برتر از خدا هم میداند و حتی اگر تشخیص دهد میتواند توحید را تعطیل کند؟!
نه آقای ابطحی عزیز،ما نمیتوانیم کسی را که خود را برتر از خدا هم میداند،بر جان و مال و امور زندگی و سرنوشت خود مسلط بدانیم.
همو که توسط گروهی به نام خبرگان که منتخب خودش بودند، نصب شده!
ما که بیعتی با ایشان انجام نداده ایم، شما را نمیدانم...
راستی هنوز فرصت کرده ای تا پای درد و دل مادر فرزاد بنشینی؟همان معلمی که برای آموزش فرزندان این خاک دل میسوزاند و همانی که ولی فقیه شما، جانش را گرفت فقط به جرم اشاعه علم و آگاهی.
آیا میدانی که مادرش تا آخر عمر باید تمام خاک ایران را زیر پا بگذارد شاید که نقطه ای از این خاک مزار پسرش باشد.
آقای ابطحی عزیز،ما همه ایرانی هستیم و کسی ایرانی تر از دیگری نیست..ما همه به یک میزان حق داریم تا در سرنوشت کشور خود سهیم باشیم و بگوییم که چه چیز را میخواهیم و چه چیز را نمیخواهیم..
فراموش نکن که خدا انسان را آزاد آفریده و هیچ کس نمیتواند این عزیزترین هدیه الهی را از انسان دیگری غصب کند، حال به هر اسمی که باشد؛ خواه اسلام و خواه امنیت ملی.

آقای ابطحی عزیز، در انتها نظر شما را به چند خطی از منشور جنبش سبز جلب میکنم

در نگاه فعالان جنبش سبز، مردم ایران همه خواهان ایرانی آباد سرفراز و سربلند هستند. جنبش سبز موافق تکثر ومخالف انحصارطلبی است. در نتیجه، دشمنی و کینه توزی با بدنه اجتماعی هیچ بخشی از جامعه جایی در جنبش ندارد. تلاش برای گفتگو و تعامل با رقبا و مخالفان در فضایی سالم و آگاهی بخشی درباره اهداف و اصول جنبش وظیفه همه افرادی است که خود را آگاهانه در زمره فعالان جنبش سبز می انگارند. ما همه ایرانی هستیم و ایران متعلق به همه ماست.

قوانین کشوری و از جمله قانون اساسی متونی همیشگی و تغییر ناپذیر نیستند. هر ملتی این حق را داراست که با تصحیح سیر حرکتی خویش، به اصلاح در قوانین جاری اقدام کند. اما باید توجه داشت که تنها تغییر و اصلاحی در قانون اساسی مورد پذیرش است که در فرایند مذاکره و گفتگوی اجتماعی و با مشارکت همه اقشار و گروههای اجتماعی و با پرهیز از تصلب و انحصارگرایی و زورگویی صورت پذیرد.
  بیانیه ۱۸ _منشور جنبش سبز

Category: | 8 Comments

8 comments to “آقای ابطحی،آیا میدانید که میرحسین موسوی «موافق تکثرگرایی ومخالف انحصارطلبی» در جنبش سبز است”

  1. مرسی صدف.من هم دلشوره دارم.اما مطمئنم ندا بی خود نمرد.این خود بلاخره یقیه خیلی ها رو میگره.کی نمیدونم.ولی مطئنم بلاخره این نظام سقوط میکنه .

  1. همه حرفهایشان را زدند و حالا نوبت به عروس خانم رسید. آقای خاتمی بعنوان یکی از سران جنبش آزادیخواهی ایران یا جنبش سبز پا به میدان گذاشت و برای معامله با آقای خامنه ای به مردم ایران توهین کرد و بلافاصله با واکنش شدید مردم ایران مواجهه شد بطوری که دیگر روی ظاهر شدن و اظهار نظر را ندارد . بعد شروع کرد دوستان و همکاران خود رابه میدان فرستادن . اول کدیور را روانه کرد انهم خوشتختانه تو دهنی سختی خورد و از میدان بیرون رانده شد. بعد آقای مهاجرانی وزیر فرهنگ خود را روانه کرد آنهم مثل کدیور و خودش سیلی از مردم خورد و حالا نوبت به این ابطحی رسیده و مسلمآ انهم مثل بقیه تو دهنی خواهد خورد و از زمین بازی بیرون رانده خواهد شد. من اصولآ نمیدانم کی مردم به دهن اینها میشینند و بلند میشوند . این نصیحت را بنده به تمام آخوند های با عمامه و بی عمامه عرض میکنم و امیدوارم که گوش شنوا داشته باشند .
    مردم ایران یک بار گول آخوند ها را خوردند و مانند سگ پشیمان شدند و دیگر برای همیشه گول شما را به چند دلیل نخواهند خورد.
    دلیل اول اینکه مردم ایران شما را ، دین شما را، امام شما را ، و پبغمبر شما را شناختند. ما شما را شناختیم چون ما مردم فکر نمیکردیم که یک آیت الله دروغ بگوید ولی با گوش خود و با چشم خود دیدیم که آیت الله دروغ میگوید. پس ما شما را شناختیم.
    ما فکر میکردیم که دین اسلام دین مساوات و برابری است . بعد از بقدرت رسیدن شما فهمیدیم و دیدیم که در دین اسلام مساوات و برابری یک شوخی بیشتر نیست . ما دیدیم حتی مادران مساوی با پسرانی که خودشان زاییده اند نیستند چه برسد سایر مساوات، پس ما دین شما را هم شناختیم.
    بما گفته بودید که علی امام اول شیعیان مظهر عدل و عدالت بود در این مورد چه داستانها که نساخته بودید بعد معلوم شد که این مظهر عدالت ٧٠٠ نفر ( بقول آقای خمینی و بقل کتاب تاریخ ١٠٠٠ نفر) تمام مردان بنی قریظه را در یک روز گردن میزند. یک عکس زیبای هنر پیشه آمریکایی را هم به ایشان نسبت داده بودید که با عکس واقعی خودش زمین تا آسمان فرق میکرد. پس ما چهره امام واقعی شما را هم شناختیم. شما چقدر دروغگو هستید ؟ آخر آن عکسی که به علی نسبت میدهید آیا عکس علی است؟
    ما نمیدانستیم پیغمبر شما وقتی ٥٤ سال داشت با یک دختر بچه ٧ یا ٩ ساله بنام عایشه ازدوج میکند و بعد بیش از بیست زن میگیرد و مضافآ بر اینها با ده ها کنیز نزدیکی میکند . ختی از زن پسر خوانده خو د زبید هم نمیگذرد. اصولآ ما نمیدانستیم که برده داری یک عمل غیر انسانی و بدی است که تمام ممالک دنیا آنرا غیر قانونی اعلام کرده و مهمتر از آن نمیدانستیم که کورش بزرگ شاهنشاه ایران ٢٥٠٠ سال پیش برده داری را قدغن کرده بود. پس ما پیغمبر شما را هم شناختیم.
    البته در گذشته بار ها و بار ها مردم ایران را گول زده اید ولی دیگر این فن از شما گرفته شده به این دلیل که مردم ایران آگاه شده اند ، از خواب بیدار شده اند. و دیگر اینکه شما نیمیتوانید کتابهای ما را آتش بزنید و مردم ما را از گذشته خود بی خبر کنید چنانکه ١٤٠٠ سال پیش کردید چرا که کتابها در اینترنت و در تمام دنیا بوسیله تکنولوژی که همین بقول شما کافر ها اختراع کرده اند پخش شده است. پس بنا بر این دست از سر ما بردارید و ما را و مملکت ما را رها کنید. خیال نکنید که ما بیمقداریم و بیقدرتیم و کاری از ما ساخته نیست نه، اینطور نیست ما میتوانیم تمام ایران را در عرض ٢٤ ساعت آشغال زدایی کنیم . اگر صبر کرده ایم و میکنیم فقط به این خاطر است که میخواهیم سایر هموطنانمان هم مثل بقیه از خواب بیدار شوند و دوگانگی در بین ما نباشد آنوقت همه با هم عمل خواهیم کرد. در این فاصله بنفع شماست که از خر شیطان پایین بیایید و دست از سر ما بردارید. باور کنید این هم به نفع شماست و هم به بفع ما خواهش میکنم نگذارید دست ما به خون شما آلوده شود.

  1. درود بر تو‌ای آزاده ایرانی‌. چقدر زیبا حقیقت را بیان کردی ‌ای هم میهن نازنین.

  1. حالا دیگه نوبت عروس خانمه که برقصه . آقای خاتمی به عنوان یکی از سران جنبش آزادیخواهی مردم یا جنبش سبز وارد میدان شد و بلافاصله با کمی مقاومت بسیجی و سپاهی سعی کرد که مردم را یکجا فدای رهبر کند همانطوریکه زمان رییس جمهوری خود دانشجویان را به خامنه ای فروخت . ٢٠ ملیون رآیی که بایشان داده بودند دربست در اختیار رهبر گذاشت. و این بار نیز به مردم توهین کرد که مردم نفهمیدند که این شعار ها را دادند و از این حرفها که با واکنش قاطع مردم روبرو شد و از مردم تو دهنی خورد و به کنار رفت طوری که دیگر روی ظاهر شدن را ندارد . بعد از همکاران خود برای رسیدن به قدرت کمک گرفت . اول کدیور را جلو انداخت و آنهم با دروغی که گفت سیلی محکمی از مردم خورد و کنار رفت . بعدآ مهاجرانی وزیر ارشاد خود را به میدان فرستاد که آنهم به سرنوشت قبلی ها دچار شد. حالا متوصل به معاون خود آقای ابطحی شده که بلکه آب رفته را به جوی باز گرداند ولی من به آقای خاتمی و تمام آخوند ها یک توصیه میکنم و آن اینکه دست از سر ما بردارند برای اینکه ما یکبار و آنهم فقط یکبار به یک آخوند اعتماد کردیم و ٣١ سال است که چوبش را میخوریم و به خودمان لعنت فرستادیم که دیگر گول شما ها را نخوریم. ما مردم شما را ، دین شما را ، امام شما را ، و پیغمبر شما را خوب شناختیم و دیگر شما را از خودمان نمیدانیم .
    ما مردم هر گز فکر نمیکردیم که یک آیت الله دروغ بگوید ولی با چشم خود اعلامیه ها را دیدیم و به گوش خود شنیدیم که آیت الله دروغ میگوید. پس شما را شناختیم.
    بما گفته بودید که دین اسلام دین رآفت و مساوات و برابری است وقتی بقدرت رسیدید دیدیم که این حرفها به یک جوک بیشتر شبیه است دختران ١٦ ساله ما را بعد از تجاوز اعدام کردید و متوجه شدیم که در دین شما حتی یک مادر با فرزند پسر خود برابر نیست چه برسد به موارد دیگر . پس ما دین شما را هم شناختیم .
    بما گفته بودید که علی امام اول شیعیان مظهر عدل و عدالت بود بعد اقای خمینی و کتابهای تاریخ بما گفتند که علی امام اول شما تمام مردان قبیله بنی قریظه را در یک روز گردن میزند و تمام خانواده آنها را به غلامی و بردگی میبرند . ما نمیدانستیم که برده داری یک کار زشت و غیر انسانی است و تمام ممالک دنیا برده داری را غیر قانونی اعلام کرده اند و مهمتر از آن ما نمیدانستیم که کورش بزرگ پادشاه ایران ٢٥٠٠ سال پیش برده داری را قدغن کرده است . پس ما مردم امام شما را هم شناختیم . باید بگویم که شما یک دروغگوی بیشرمی هستید که عکس یک هنر پیشه آمریکایی را به اسم علی به ما جا زده اید، آیا این هنر پیشه با علی واقعی شما شباهتی دارد؟ آخر خجالت هم چیز خوبی است که متاسفانه شما ندارید.
    ما مردم نمیدانستیم که پیغمبر اسلام وقتی که ٥٤ سال داشت با یک دختر بچه ٧ ساله نامزد شده و در سن ٩ ساله بنام عایشه ازدواج کرده و بیش از بیست زن داشته و با ده ها کنیز هم همخوابگی کرده و حتی از زینب زن پسر خوانده خود بنام زید هم نگذشته است . ما نمیدانستیم که اینهمه ضد و نقیض در دین شما وجود دارد پس ما دین شما را هم شناختیم .
    البته در گذشته با ها و بار ها به سر مردم ما کلاه گذاشته اید ولی دیگر این فن از شما گرفته شده چون زمان ، زمان تکنولوژی است و تمام این کتابها در ممالگ مختلف و در اینترنت پخش شده و دیگر امکان ندارد که آنها را مانند ١٤٠٠ سال پیش آتش بزنید و ما را از واقعیت دین اسلام و گذشته خودمان بی خبر کنید .
    به نظر من برای شما بهتر است که دست از سر ما مردم بردارید و به آرامی و زبان خوش مملکت ما را رها کنید و آنرا به صاحبان اصلی خود که تمام مردم ایران است برگردانید. فکر نکنید که ما ناتوانیم و کاری از دست ما ساخته نیست باور کنید ما میتوانیم مملکت خود را در عرض ٢٤ ساعت آشغال زدایی کنیم چرا نمیکنیم برای اینکه میخواهیم سایر هموطنانمان هم مانند اکثر مردم از خواب بیدار شوند و آنوقت همه با هم عمل خواهیم کرد . کنار کشیدن شما به آرامی هم به نقع شماست و هم دست ما را به خون آلوده نمیکند
    درود فراوان به شما صدف عزیز و تمام آزادیخواهان ایران . نه غره نه لبنان جانم فدای ایران

  1. مثل اینکه مارک قرصهایی که به ابطحی دادن خیلی خوب بوده!هنوز اثرش از بین نرفته

  1. سلام. خون نداها و سهرابها و اشکان ها و ترانه ها .... همش پاشون رو میگره (که گرفته) و به باتلاقی که خودشون با دست خودشون درست کردن میفتن.

  1. با کمال تاسف هنوز میبینم که به موسوی که نخست وزیر خمینی در دهه سیاه ۶۰ بود، دهه ای که ایشان آنرا "دوران طلایی امام خمینی" میخواند متوهم هستید. نمیدانم چرا به کسی که دستش در تمامی فجایع دهه ۶۰ همراه با خمینی آلوده بوده، میتوان هنوز امید داشت. متاسفانه تیتر پست شما که موسوی را طرفدار پلورالیسم و مخالف انحصار طلبی میداند گویای اینست که شما فریب تزویر و تقیه توله خمینی را خورده اید. خمینی هم قبل از بقدرت رسیدن و زمانیکه هنوز زیر درخت سیب در نوفل لوشاتو بود از این حرفهای آزادیخواهانه میزد حتی حرفهای روشنفکرانه تری از اصلاح طلبان فعلی میزد تا بتواند بر مطالبات مردم سوار شده و بقدرت برسد. البته بعد از اینکه زیر پایش سفت شد دیگر دلیلی برای ادامه تقیه نداشت و خود را و برنامه واقعی خود را تمام قد به مردم نشان داد. چرا باید دوباره از همان سوراخی گزیده شویم که ۳۰ سال پیش گزیده شدیم. رسیدن به آزادی و دموکراسی نه با شاه و شیخ و نه با هیچ یک از جناحهای آنها امکان پذیر است.
    نتیجه این توهم شما هم غافلگیری گاه و بیگاهتان است در زمانیکه که هر یک از اراذل و اوباش مافیای مغلوب (اصلاح طلبان) با صحبتهایشان برای هزارمین بار یادآور میشوند که میخواهند ولایت بماند و فقط بر سر توزیع قدرت با هم اختلاف دارند، که کاملا هم منطقی است. اساسا هیچ یک از جناحهای ارتجاع حاکم نمیتوانند طرفدار حق و حقوق مردم باشند و ولایت فقیه هم خود سمبل نقض حق حاکمیت ملی مردم ایران است.

  1. ایران عزیز خون پای کسی را نمیگیرد این سخنان آخونده که ما خودمان برای احقاق حقوق خود تلاش نکنیم و واگذار به خدا و پیغمبر و این و آن و خون و غیره بکنیم .باید من و شما گلوی اینها را بگیریم ، این تنها راه است . کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من ،یک کم فکر کنید اگر قرار بود یکی پای کسی را بگیرد ، وقتی که یک جوان ٢٠ و ٢٥ ساله که فقط دنبال رآی خود بود آن بلا ها را در کهریزک به سرش آوردند یک خودی نشان میداد اینطور نیست؟ آیا به نظر شما ظلمی بالاتر از ین هم هست؟