Subscribe RSS



آیا این مثلث شوم همچنان پابرجا می ماند؟این نگاه های چه معنایی دارند؟
 در جریان صف آرایی تجمع «شبه دولتی» مخالفان وقف دانشگاه آزاد در اول تیر ماه که با حضور حدودا ۲۰۰ نفر از نیروهای انصار حزب الله، در مقابل مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، شعارهای تندی بر علیه علی لاریجانی رئیس مجلس داده شد که این خود نمونه دیگری از شکاف در میان گروه هیئت حاکم خونریز و نمایندگان اصول گرا میتواند باشد.در گذشته در موارد مشابهی چون حمله انصار و لباس شخصی ها در سال گذشته به کوی دانشگاه و یا حمله آنها به بیوت مراجع تقلید آیت اله صانعی و مرحوم آیت اله منتظری و حمله دیگر بار آنها به دانشگاه آزاد اسلامی و ربودن اسناد و مدارک از آنجا و موارد دیگر از این دست، از سوی نمایندگان مجلس و شخص آقای لاریجانی به سکوت برگزار شد.

اما شاید در این واقعه، رئیس کنونی مجلس با اندک تأمل بر عملکردهای رئیس دولت به این نتیجه رسید که احمدی نژاد پدیده ای نیست که بتوان با تعامل و بده و بستان های سیاسی با او مدارا کرد و باید با دقت بیشتری با این پدیده هزاره سوم! روبرو شود.گردن کشی های احمدی نژاد در اجرای قوانین مصوبه مجلس که حتی صدای نمایندگان اصول گرای مجلس را نیز در آورده و رفتارهای عوام فریبانه و تندرویهای سیاسی و بی مسئولیتی تعمدی احمدی نژاد دربرابر مجلس و قوانین مصوبه، همچنین خودکامگی های مالی که احمدی نژاد در پرونده های مربوط به هدفمند کردن یارانه و یا دانشگاه آزاد دنبال میکند،شاید این تفکر را به آقای لاریجانی داده است که شتری که چندی قبل در برابر خانه اصلاح طلبان خوابید دیر یا زود در برابر کرسی ریاست مجلس ایشان نیز به زمین مینشیند از این رو در جبهه گیری جدید خود در برابر دولت، بر نقاط ضعف دولت دهم انگشت میگذارد و با برشمردن عملکردهای ضعیف اقتصادی دولت احمدی نژاد، یادآور میشود که آبادانی کشور به این نیست که انسان روی زری نشسته باشد و مرتب از کیسه و سرمایه اش بخورد باید این سرمایه تبدیل به تولید شود.
 علی لاریجانی در ادامه صحبت خود در برابر تمرد از قوانین توسط شخص احمدی نژاد و یا هر شخص دیگر می گوید:این حسن نیست که به قانون کم توجهی کنیم اگر کسی بگوید قانون را اجرا نمی کنم یعنی اهل برنامه نیست و این ظلم به مردم است اجازه نمی دهیم کسی از قانون تخلف کند این یک گردنکشی است.همه در چشم قانون باید یکسان باشند نمی توانیم بگوییم روستائیان قانون را اجرا کنند اما برخی سیاسیون ما قانون را اجرا نکنند. هر کس قدر و منزلتش از نظر اجتماعی بیشتر است پایبندی آن نیز به قانون باید بیشتر باشد. او تاکید میکند: قانون برای کشور ما مبنای شرعی و عقلانی دارد. اگر کسی بخواهد نسبت به حقوق ملت تجاوز کند یا با تساهل برخورد کند چه در مقوله فرهنگ و چه در مقوله اقتصاد، ما در مجلس مقابل او موضعگیری خواهیم کرد.متاسفانه امروز شواهد زیادی است که شعار عدالت می دهند اما راجع به افرادی که دست به بیت المال دارند تا می خواهند حرفی بزنند، جیغ عده ای بلند می‌شود.

سخنان علی لاریجانی که عصر پنجشنبه در اولین یادواره شهدای منطقه شهرستانک از توابع شهرستان کرج ایراد شد، از آغاز دور جدیدی از شکافهای موجود و صف بندیهای سیاسی در برابر احمدی نژاد خبر میدهد که با کمی تدبیر و ذکاوت از سوی رهبران جنبش سبز، میتوان از آن در پیشبرد جنبش مدنی ایران و وزن کشی های اجتماعی/سیاسی به نفع مردم، بهره جست.
از سوی دیگر، نارضایتی بازاریان تهران در ارتباط با سیاستهای مالیاتی دولت و طرح مالیات بر ارزش افزوده، میتواند بعنوان اهرمی دیگر در جهت هماهنگ کردن خواسته های گروههای مختلف صنفی و مدنی در برابر دولت احمدی نژاد و حاکمیت، مورد استفاده قرار گیرد.سیاست شتاب زده هیئت دولت در تعطیلی دو روزه تهران،آن هم در سالگرد قیام خونین دانشجویان در ۱۸ تیر ۷۸ گویای عمق فاجعه و ترس هیئت حاکم از گسترش اعتراضات در سطوح مختلف اجتماعی و هماهنگی گروههای معترض با یکدیگر است.

منبع سخنان لاریجانی رئیس مجلس در اینجا


Category: | 3 Comments

3 comments to “شعار عدالت می دهند اما راجع به افرادی که دست به بیت المال دارند تا می خواهند حرفی بزنند، جیغ عده ای بلند می‌شود”

  1. باقی نخواهند ماند

  1. به نظر من هم شکاف بین ا.ن و لاری جانی خیلی زیاد شده
    قبلا نمیخواستن خیلی از مسائل توسط مردم فهمیده بشه. اما الان لاری جانی فهمیده که سکوت در برابر ا.ن به هر دلیلی موقعیت خودش رو به خطر می اندازد

  1. http://www.pezhvakeiran.com/page1.php?id=23808