Subscribe RSS








در بازار چیست؟
به غیر از اجناس بنجول چینی، که کمر تولیدات داخلی را شکسته!
چرا دولت صدای کارگران ما را نمیشنود؟همان کارگرانی که چرخ تولید و اقتصاد کشور توسط بازوان آنان به چرخش در می آید.چرا کارگران باید چندین و چندماه بدون حقوق کار کنند و دولت به مشکلات این قشر کاملا بی توجه است؟


9 comments to “صدای کارگران گرسنه شنیده نمیشود ولی صدای بازار به گوششان میرسد!این همان عدالتی است که وعده اش را میدهند”

  1. سلام.

    عالی بود. فوق العاده نوشتی.

    کاملا درسته.

    حکومت فاشیست دجال سر ما یه داری فقط به فکر قشر سرمایه داری هست... همین

    اگر در بالاترین انرژی داشتم 100 + میذاشتم!

  1. یازده ماه بدون حقوق چطورزندگی میکنند؟
    حتی تجسمش هم ناراحت کننده است.خدا هیچکس را شرمنده زن و بچه اش نکند

  1. اقتصاد مملکت در دست بازار است نه در دست کارگران . توجه کنید اگر کارگران ده کار خانه کار نکنند البته کار خانه ها میخوابند ،خوب این ضرری به خامنه ای نمیرساند. اینها دوست دارند که کارخانه ها بخوابند مگر خودشان کارخانه ها را تعطیل نمیکنند؟ از چین و از جاهای دیگر وارد میکنند تازه بنفعشان هم هست. آخوند خامنه ای و اطرافیانش درد مردم را که ندارند. اینها گرسنه باشند که چی؟ زن و فرزند اینها گرسنه باشند که چی؟ مگر نبود در تبریز یک مرد شرافتمند فرزندانش و زنش و خودش را بخاطر فقر و نداری کشت؟
    ولی اگر بازار اعتصاب کند همه چیز میخوابد بفرض اگر گونی نباشد کار ساختمانی میخوابد چون برای عایقکاری گونی لازم است و در نتیجه ممکن است که یک اعتصاب سراسری رخ دهد بنا بر این از بازار میترسند . البته آن کارگران که برای آخوند ها در آمد درست میکنند مثل شرکت نفت ، مسئله فرق میکند .
    یک مسئله دیگر میخواستم بنویسم اینکه اگر فردا سپاه برود پهلوی آخوند خامنه ای و بگویند که اگر ما ١٠ ملیون از این مردم را بکشیم همه چیز ساکت میشود و شما و آقا مجتبی براحتی میتوانید سالهای سال صاحب این مملکت باشید، شما فکر میکنید جواب آخوند خامنه ای چی خواهد بود؟
    مسئله دیگر اینکه یک قاصب ، اسب مرا با خورجین های پر از طلا و پول با حیله و نیرنگ از من گرفته و دارد میچاپد و من با دست خالی ایستاده از قاصب خواهش و تمنا میکنم که اسب مرا بمن پس بده ، به نظر شما آیا این قاصب اسب و خورجین های مرا بمن پس خواهد داد؟ به نظر شما من چطوری میتوانم اموالم را از این قاصب پس بگیرم ؟
    درود بر شما که در راه آزادی وطن عزیزمان قدم بر میدارید . من منتظر جواب شما هستم.

  1. صدف عزیز من این روزها خنگ شده ام و وقتی شما از اقتصاد صحبت میکنید من نمیدانم راجع به چی صحبت میکنید طوری که من میبینم آینها کلی نفت میفروشند و گاز میفروشند و چند برابر آنهم از مردم ایران میگیرند از این پول کمی خرج غنی سازی و اینها میکنند و بقیه را هم بین خود و فلسطین و لبنان و اینها تقسیم میکنند . کارمند ها هم که حقوق خود را از مردم میگیرند آیا کدام اداره ای سراغ دارید که بدون رشوه کاری انجام دهد؟ بفرض یک ماشین که از ایران خودرو بیرون میاد ملیونها تومان به جیب آخوند ها میرود اگر بخواهی همین ماشین را یک سال بعد بفروشی باز حدود دویست هزار تومان هم باز به جیب آخوند ها میرود ماشین تویوتا که در آمریکا ٢٢ ملیون ( ٢٢ هزار دلار ) در ایران ٥٥ ملیون از مردم میگیرند و و و گواهینامه که در همه جای دنیا مجانی است در ایران باید صد هزار تومان بدهی پاسپرت چهل هزار تومان و ....... فقیر ترین ممالک که نه نفتی دارند و نه چیزی ، مالیات برای مسافر که از مملکت خارج میشود وجود ندارد ولی در ایران آخوند ها حد اقل بیست و پنج هزار تومان میگیرند . هم دستت دردنکند و هم بکند ،نکند برای اینکه مینویسیدو آگاه میکنید ،بکند برای اینکه مرا وادار میکنید از خوابم بزنم و بنویسم . هزاران درود بر شما دختر خوب و وطنپرست حقا که خون ایرانی اصیل در رگهایت جریان دارد.

  1. خواب دیدید خیر باشه.در این کشور تنها کسی که از جنگ،انقلاب و نا آرامی سود میبرد بازار است.من و تو (غیر بارزاریها) همه سر کاریم.در واقع بازار تنها زمانی که امنافعش در خطر باشد من و تو را جلو می اندازد.مطمئن باش همین جنبش سبز نیز منجر به اقتدار بازار خواهد شد مگر اینکه روحانیت دستش را از جیب بازار خارج کند.یادت نیست بعد از جنگ چه کسانی بر سر سفره نشستند و دیگران را به دنبال نخود سیاه فرستادند و گفتند شما بروید آب بیاورید؟

  1. ناشناس محترم مگر الآن جنگ نیست ؟ اگر جنگ نیست پس ندا ها و سهرابها چطور کشته شدند ؟ به نظرشما این صلحه که ماشین پلیس سه مرتبه از روی هموطن ما رد میشود؟ یا منظور شما این است که آخوند ها حق دارند که این کار هارا بکنند ولی مردم حق ندارند از خود دفاع کنند آیا منظور شما این است؟ حرفهای شما بیشتر به حرفهای آخوند ها شبیه است چون واضح و روشن نیست و دلیلی واضح برای حرفهایت بیان نکرده اید. آیا درس مغلطه و سفسطه خوانده اید؟ ممکن است روشن حرفهایت را بیان کنید آخر من کمی کند ذهن و کودن هستم و از سفسطه و مغلطه سر در نمیآورم و از بد شانسی در حوزه هم تحت فشار قرار نگرفته ام شما چطور؟

  1. بازار بخاطر مخالفت با دولت و خامنه ای اعتصاب نکرده
    بازار بخاطر جیب خودش و منافع خودش اعتصاب کرده
    ممنون از شما نویسنده عزیز که دولت را به سخره گرفتید

  1. ممنون صدف جان به نکات خوبی اشاره کردی
    اقتصاد کج دار و مریض و مافیایی جمهوری اسلامی در نهایت بلای جان خودش می شود و دیر یا زود صدای توده های مردم بر اثر وضعیت اقتصادی در می اید . چی می خواد بشه با هدفمند کردن یارانه ها یا طرح جدید دزدی و شارلاتانیسم اخوندی

  1. تابستان سال ۸۷ نیز، بخش اعظمی از بازارهای تبریز، اصفهان و تهران، در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اجرا و اخذ “مالیات بر ارزش افزوده”، دست به اعتصاب زده بودند؛ که در نهایت دولت آن را معلق کرد
    اما اگر کارگر اعتراض کند او را لنگش میکنند