Subscribe RSS



خليل بهراميان وکيل پایه یک دادگستری: اميدوارم روزی دستگاه قضايی به قوانين احترام بگذارد و قضات شايسته ای در دستگاه قضايی گمارده شودند.

خليل بهراميان وکيل پایه یک دادگستری ؛ با اشاره به تغيير روند بررسی پرونده های اعدام زندانيان سياسی در مصاحبه ای ذکر کردند که پيش از اين احکام دادگاه تجديدنظر به ديوان عالی کشور می رفت. اما شورای عمومی ديوان عالی کشور بخشنامه ايی اعلام کرده که به موجب آن دادگاه تجديدنظر حکمش نهايی است یعنی دادگاه های تجديدنظر دادگاههای تاييد نظر شده اند.
به گفته وی اين موضوع خلاف قانون است.
آقای بهرامیان صراحتا" اعلام میکنند که ‌اين بخشنامه خلاف قانون اساسی کشور است. هيات عمومی ديوان عالی کشور چنين تشخيص داده و اين نظر خلاف قانون است. هيات عمومی نبايد قانون را نقض کند. آقايان متاسفانه هر جا قافيه تنگ می آيد يک هيات عمومی تشکيل می دهند. با توجه به نص صريح قانونی هيات عمومی جايگاهی ندارد. اصلا دخالت اين هيات در جايی که نص صريح قانون وجود دارد خلاف قانون است و نمی تواند اجرا شود. متاسفانه دادگاه های تجديد نظر عادی اين پرونده ها را رسيدگی می کنند و به جای دادگاه های تجديد نظر دادگاه های تاييد نظر است.
وی با تشريح وضعيت اين نهاد در قوه قضاييه اضافه کردند که پرونده ای که مجازاتش اعدام و يا حبس ابد است تجديدنظرش در ديوان عالی کشور است. حل می آيند بر خلاف نص صريح قانون هيات عمومی می گويد که اينچنين نيست. هيات عمومی حق اظهار نظر ندارد. چون قانون صريح هيات عمومی نمی تواند تصميمات مجلس را نقض کند واز بين ببرد. فعلا که اين اتفاقات می افتد و سالهای سال است که می افتد اميدوارم روزی دستگاه قضايی به قوانين احترام بگذارد و قضات شايسته ای در دستگاه قضايی گمارده شوند. مصلحت کشور به خصوص مصلحت مردم و حرمت مردم را حفظ کنند. 

3 comments to “در کشوری که قوه قضائیه ، خود قانون شکن است باید فاتحه کشور را خواند”

  1. کشوری که با دروغ و خون و اعدام پایه گزاری شده عاقبتش بهتر از یک قوه قضائیه منحرف نیست

  1. کشوری که با دروغ و خون و اعدام پایه گزاری شده عاقبتش بهتر از یک قوه قضائیه منحرف نیست

    --------------------------------درسته فرقی بین خلخالی با لاریجانی قاضی
    القضات نیست

  1. من از اول هم میدونستم که هیچ فرقی بین اینها نیست و بقول معروف خر همون خره فقط پالونش عوض شده