Subscribe RSS

مشکلات زنان در ایران بسیار عمیق تر و ریشه دار تر از متلکهای چند پسر تازه بالغ میباشد.گو اینکه این معضل اجتماعی در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد.

زنان در ایران ما ، در قرن بیست و یکم، رسماًً و علناً یک انسان نیمه ، یک جنس درجه دوم و یک موجودی که سزاوار زندانی شدن در چهاردیواری خانه به امر شوهر، پدر و یا برادر و محکوم به زندگی همانند بردگان هستند.

در کشور من دیه یک زن نصف مرد است.یعنی اگر در ایران یک زن کشته بشود خون او نصف خون یک انسان ارزش دارد، چرا که معیار سنجش یک انسان در کشور من "مرد" است.ارزش شهادت یک زن و یا به زعم آقایان ارزش عقلانی یک زن نصف یک مرد است.اما من در عجبم که چرا وقتی میخواهند برای او مجازات تعیین کنند مجازاتش با یک مرد فرقی ندارد.مثلا" اگر یک زن شخصی را بکشد، چرا در این جرم ارزش عقل او به تمام و کمال محاسبه میشود و مجازاتش برابر با یک مرد قاتل است.مگر عقل او در مورد پذیرش شهادت، نصفه حساب نشد؟!

در کشور من هنوز به زنان "ضعیفه" میگویند.هنوز نگاه ابزاری به زنان در جامعه کاملا" مشهود است.هنوز شاهد قتلهای ناموسی هستیم و هنوز شاهد ازدواج اجباری دختر با مردی هستیم که ذره ای به او علاقه ندارد.هنوز اگر بخواهند مردی را تحقیر کنند او را به زن بودن و رفتار زنانه داشتن متهم میکنند.هنوز زنان ایران توسط مردانی که مطمئنا" شایسته این صفت "مرد" نیستند به وحشیانه ترین صورت آزار و اذیت میشوند. 
اینها دغدغه های اساسی یک زن ایرانی است.در جامعه ای که دادگستری آن بیدادگاه زنان ایران است و روزانه زنان ایرانی در راهروهای پیچ در پیچ دادگاه بسان نیمه انسانهایی در آمد و رفتند که بتوانند ذره ای از حقوق مسلم خود را از جامعه بگیرند؛ پرداختن به متلکهای خیابانی بسان صحبت کردن از نیش پشه در برابر نیش مار است.


11 comments to “پرداختن به متلکهای خیابانی بسان صحبت کردن از نیش پشه در برابر نیش مار است”

  1. سلام بر صدف عزیز
    ولی شاید وقت مطرح شدن این بخث ها نبود. نمی دانم.

  1. اتفاقا همین الان وقت مطرح شدن این حرفهاست.
    اگر انتقاد تیز و تند بخاطر زیر عکس خمینی نشستن موسوی نمیبود، امروز هم موسوی و کروبی زیر عکس خمینی ملاقات میکردند.
    دیده اید حتما فیلم آخرین ملاقات ایندو را؟
    دیواری سفید و زیبا بجای عکس خمینی منحوس وجود دارد.

  1. صدف جان نکاتی که اشاره کردی همه درست هستند.اما متاسفانه زنان ایرانی خود هم در این موضوع مقصر هستند..در این مورد زنان با یکدیگر اتحاد ندارند.و به خاطر فقر فرهنگی خود در نا خود آگاه باور دارند که ضعیفتر هستند و همین باور به فرزندانشان منتقل می کنند.

  1. در مورد زن در اسلام یک مطلبی دارم که فکر میکنم بد نباشد که بنویسم . حضرت محمد پیغمبر اسلام با عایشه ٩ ساله ازدواج میکند وقتی که پیغمبر ٥٤ سال داشت. و وقتی پیغمبر اسلام در سن ٦٣ سالگی وفات میکنند خانم عایشه ١٨ سال دارد. سوره احزاب آیه ٥٣ میفرماید بعد از وفات پیغمبر زنان ایشان را به نکاه خود در نیاورید.
    به نظر شما این منطقی است که یک زن ١٨ ساله ازدواج نکند جون زن پیغمبر بود؟ آیا باید جکار کند؟ چون احتیاج مرد به زن و همچنین زن به مرد یک چیز طبیعی است مانند غذا خوردن . به نظر من این کشور ما نیست که زن نصف مرد به حساب میاد این مسئله ریشه در اسلام دارد. خود پیغمبر بیش از ٢٠ زن و ده ها کنیز داشت. در دین اسلام برده داری که همان کنیز مینامند در بیش از ده جا قید شده . مرد ها را بکشید زن ها و دختر ها را کنیز بگیرید . درود فراوان بر شما که زحمت میکشید و این مطالب را مینویسید . اگر حتی یک نفر را مطالب شما آگاه کند خیلی ارزش دارد

  1. چیستا نوشته اند که زنان ایران هم مقصر هستند . به نظر من این درست نیست. وقتی که بچه چشم باز میکند دچار سخنان سراپا دروغ آخوند ها گرفتار میشود و نه کتابی است که بخواهد و کسی راهنمایی میکند مسلمآ این بچه چه پسر و چه دختر نا آگاه میماند. در مورد همبستگی هم سازمان و تشکیلات میخواهند که باز ما نداریم . با این حال در حال حاظر خانمها بیشتر از آقایان فعال و همبستگی دارند که این را در خیابانهای تهران میشود مشاهده کرد . مگر ندا جزء اولین فدایی ها ایرانی نبود؟ همین مطالب که باعث شده ما هم درگیر بشویم باعثش خانم صدف نیست؟

  1. خانم صدف من حکومت خامنه ای کثیف را به هزار حکومت کروبی و موسوی ترجیح میدهم . به این دلیل که آخوند خامنه ای دستش پیش همه باز شده و اکثر مردم ایران میدانند که ایشان چقدر دروغگو و ..... هستند ولی اگر این کروبی و خاتمی و موسوی بیایند و در مصدر کار قرار بگیرنند ما مردم بد بخت میشویم چون ٣٠ سال دیگر طول خواهد کشید که مردم ما اینها را بشناسند. چون بنظر من همه سر ته یک کرباسند. ما نباید بار دیگر اجازه دهیم که این اسلام ناب محمدی بر کشور ما مسلط شود هر گز . دیگر آقایان کور خوانده اند که یک کثافت دیگر مثل خمینی را به ما قالب کنند
    این کامنت سوم و درود بر شما

  1. در دادگاههای این فاشیستها, ظلمهائی به زنان میشود که باورکردنی نیست
    متاسفانه این احساس کمتر بودن یه زن نسبت به مرد را جامعه به ما منتقل میکند.آنهم با قوانین ناعادلانه.ما باید خودمان در محیط اطراف خودمون بکوشیم که این بی عدالتیها را از کم کنیم.

  1. آرزو جان با احترام به شما اینه که میگید "باید خودمان در محیط اطراف خودمون بکوشیم که این بی عدالتیها را از کم کنیم" ...راستش بنظر من فقط در حد یه شعار میتونیم این حرف رو بزنیم....در عمل ما زنها چطوری میخوایم که این قوانین ناعادلانه رو از بین ببریم؟؟؟...مثلا وقتی حق ارث خانمها نصف آقایون هستش ...و یا وقتی حضانت بچه بجای اینه که به مادر داده بشه به پدر میدن...ویا اینه که یه زن حق نداره بدون اجازه شوهرش از کشور خارج بشه و هزاران نمونه دیگه...بنظر من تمام این مشکلات و بی عدالتیها فقط از طریق دستگاههای اجرائی قابل حذف ست ولی تا وقتی قوانین این کشور بر مبنای اسلام نوشته میشه متاسفانه همین آشه و همین کاسه..

  1. صدف جان ، خیلی کارت درسته عزیز ؛ کوتاه و بجا بود ، دقیق و دردمند ؛ حظ کردم ؛ فقط املاء بعضی کلمات اشتباه شده که حیفه در این نوشته قشنگ غلط املایی باشه (در ضمن معمولا بعد از "چند" اسم مفرد میاد : چند پسر نابالغ ؛ چند زن دانا ؛ چند بیمارستان ....) ؛ بازم ممنون از این نوشته زیبا

  1. ‫چند روزیست که این خانم شادی صدر سر و صدائی راه انداخته، گذشته از نکته نظر های دیگر این خانم، فکر میکنم که با خواندن کامنتهای مختلف میتوان متوجه شد که جامعه ایرانی، چه در داخل چه در خارج، چه مرد و چه زن، انتقاد ناپذیرند، لازم نیست ما اقایان لباس زنانه بپوشیم و در خیابانها راه بیفتیم و ببینیم خانمها چه میکشند، درکنار خیابانها شاهد ترمز و اسرار جماعتی بیکار و بیمار هستیم که در کنار مسافر کشی و کسب و در امد رسمن ایجاد مزاحمت میکنند، البته این را هم شاهد هستیم که بعضی از خانم ها هم سوار میشوند!!! و همچنین شاهد خیلی چیزهای دیگر که مادرانمان، خواهرانمان، و دخترانی که میشناسیم و تعریف میکنند، جامعه ما تحمل میکند که از بالای منبرها زنان را باعث بوجود امدن زلزله میخواند، جامعه ما تحمل میکند سنگسار را،جامعه ما تحمل میکنداعدام وتجاوز و جنایت و محملات را و این خود ریشه این بیماریست، متاسفانه با جامعه ای طرف هستیم که از کودکی دختر و پسر را ازهم جداکرده و در قرن بیست و یکم اجازه شناخت و تجربه دوجانبه را با تاکید به سنتهای قرون وسطائی و تحمیل ان به نسل امروزی کار را به اینجا رسانده که میبینیم، سری به قم بزنید و پببینید چه افتضاحی ست، زن و مرد ایستاده اند و برای مبادلات معنوی و اخروی چانه میزنند و اسمش را هم گذاشته اند صیغه، تا زمانی که این اقایون پول....شون رو نگرفته باشن حرامه، باید انقدر تو سر این ملت کوبید تا اول بیان از ما اجازشو بگیرن....اون وقت حلاله....
    ‫در هرصورت خانمها، برای گرفتن حقوق خود راهی به جز این ندارید که اعتراض کنید تا گوش فلک کرشود و همه بشنوند و برخلاف نظر یکی از دوستان، زود نیست دیر هم شده، باور کنید خیلی از اقایون درکنار شما هستند.
    ‫وارد بحث مسئله ارثیه و ارزش مرد دو برابر زن هم نمیشوم، چون تا این حکومت اخوندی بر قراره جايی برای تغییر هم نخواهد بود.
    ‫‫داریوش

  1. نظرات را که دارم میخوانم واقعا به داشتین هموطنان آقایی مثل داریوش و مجید کاووسی افتخار میکنم که در کنار ما زنان هستند برای برابری
    مطمئنا" در یک جامعه برابر همه قوانین نیز بطور برابر تدوین میشوند.که بدین صورت هم نفع آقایون لحاظ میشود هم نفع خانمها