Subscribe RSS

« شعارهای حداقلی و مقاومت حداکثری »

  سیاستی که مرحوم مصدق با بهره جستن از آن توانست نفت را ملی کند.
آیا این روش در این برهه از زمان کارساز است؟

نگارنده قصد ندارد هیچ گونه نقد و تحلیلی را بر سخنان اخیر جناب مهندس موسوی وارد کند؛ بلکه نیت این است که به بررسی چند مطلب مختصر اکتفا شده و نتیجه گیری را به خواننده واگذارد.

جناب مهندس موسوی تبیین شعارهای درست و منطبق با خواسته های به حق مردم را یکی از وظایف اصلی جنبش سبز برمیشمرد و تاکید میکند: «وظیفه ما این است که شعارها را با دقت و درست انتخاب کنیم و بر سر آن ها بایستیم.»
 
شعارهای معترضان به این نظام را همگی به کرات در تظاهرات هایی که به مناسبتهای گوناگون ؛ در پایتخت و شهرهای دیگر توسط مردم فریاد شده اند ، شنیده ایم.
شعارهایی همانند «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» که این شعار بیانگر خواست قاطع مردم در به اولویت شمردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی کشور و ارجحیت دانستن آن توسط حاکمیت؛ نسبت به مشکلات دیگر ممالک همانند فلسطین و لبنان و بولیوی و کومور میباشد.  
مرگ بر خامنه ای از دیگر شعارهای محوری معترضین است...
آیا این شعار از دید مهندس موسوی ایراد دارد؟ بدون تردید این شعار خواست مردم در بررسی و به رفراندوم گذاردن مجدد نظام ولایت مطلقه فقیه است چرا که نه از آغاز قرار آقای خمینی با مردم اینگونه نظامی بود و نه در رفراندوم 12 فروردین سال 58 گزینه ولایت فقیه به رفراندوم گذارده شد.

در انتها با نگاهی دیگر، میان سخنان اخیر مهندس موسوی و بیانه شماره هفدهم ایشان ملاحظه میکنیم که ایشان از بیانه خود عقب نشینی کرده و نبود رسانه های آزاد را امری اجتناب ناپذیر در شرایط کنونی کشور قلمداد کرده اند ، که مردم باید بصورتی با آن کنار بیایند.
نکته قابل تامل دیگر در سخنان اخیر مهندس موسوی ؛ عدم اعتراض ایشان نسبت به درخواست رسمی کمیسیون ماده 10 احزاب ؛ جهت انحلال‌ حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی است.به نظر ؛ ایشان از بندهای چهارم و پنجم بیانه هفدهم چشم پوشی کرده و بیانیه قبلی خود را به بندهای دوم و سوم تقلیل داده اند.


ای کاش جناب مهندس موسوی ،همان بیانیه هفدهم و همان خواسته های حداقلی آن بیانیه را که در حکم جوی کوچکی از خواسته های برحق ملت ایران است، تکرار میکردند.
خدای آن روز را نیاورد که عاقبت این جنبش به عاقبت اعتراضات سال 78 تبدیل شود.





و یک سوال از جناب مهندس موسوی ؛ عدالت مورد نظر شما بر پایه اسلام استوار است؛ یا بر پایه دموکراسی؟ چون میان این دو تفاوتی بس عظیم است و بقول شاعر
" میان ماه من تا ماه گردون ؛ تفاوت از زمین تا آسمان است..."


از "استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی" آقای خمینی تا "آزادی وعدالت" مهندس موسوی.ملتی که نزدیک به یک قرن میباشد که به دنبال دموکراسی و حقوق اولیه انسانی خود است.

Category: | 6 Comments

6 comments to “از "استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی" آقای خمینی تا "آزادی وعدالت" مهندس موسوی”

  1. خانم آزاد مطلبتون رو در خودنویس خواندم.بسیار نکته سنجی بجایی بود.
    به سلامتی این دو حزب رو هم تعطیل کردند.الان خبرآنلاین توقیف پروانه 2 حزب اصلاح‌طلب مشارکت مجاهدین انقلاب را از سوی خانه احزاب اعلام کرد.

  1. مردم باید از اردیبهشت وخرداد نهایت استفاده را ببرند و همچنان در میدان بمانند نباید دلسرد شد و از اصلاح طلبان عبور کرد

  1. داریوش جان متاسفانه سمت و سو دادن جریانات و اعتراضت مردمی با اصلاح طلبهاس چون رهبری دست اونهاس

  1. تا ببینیم منظور از اصلاح طلب چیه؟اگر منظور دعوای خانواده گی طرفدارهای خمینی با خامنه ایه.اون یه حرفه.اگر نه مردم معمولی و یا به قولی طبقه ی متوسطه جامعه که بیشترش را افراد تحصیلکرده ی جان به لب رسیده و جوانان بدون آینده..اونم یه چیز دیگر..انتخاب بین بد و بدتر و پنهان شدن پشت افراد بدترین دردیست که مردم ما به آن قرنهاست دچارند و تا این بیماری درمان نشود.این کشور کشور نشود.

  1. تعبیر از اصلاح طلب هر چی که هست مطمئنا همون دموکراسی که مردم بدنبالش هستند ؛نیست.اصلاح طلب یعنی آزادی پوشش مختصر برای جوانان درجامعه.همون چیزی که در دوران خاتمی شاهدش بودیم ولی از دموکراسی خبری نبود و قتلهای زنجیره ای مهمترین دستاورد خاتمی بشمار میاد.اصلاح طلب یعنی با اقتدارگرایان کنار اومدن به شرطی که اصلاح طلبان روی کار باشند و مجری اوامر اقتدارگرایان.

  1. این ها مگه غم ملت رو دارن
    اینها غم پست و مقام خودشون رو دارن که الان از دست رفته