Subscribe RSS

 در سالهای گذشته و بالاخص در سال 88 ، همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی بر علیه دولت و حاکمیت، شاهد اعدامهای فراوانی در کشور بودیم و هم اینک نیز ، در سال جاری ؛ دولت و حاکمیت همچنان به برنامه های ضد انسانی خود ادامه داده و بدون پاسخگو بودن به سازمانهای حقوق بشری و با دهن کجی به افکار جامعه ؛ کماکان به اعدامها ادامه میدهند.
و اما خبر این بود: "دادگاهی در ماهشهر، حکم قطع دست و پای فردی را به اتهام «سرقت مسلحانه» صادر کرده بود که این حکم روز سه شنبه در زندان، به اجرا گذاشته شد.این در حالی است که سركرده این سارقین مسلح نیز در ميدان پليس ماهشهر اعدام شد."
همزمان خبرگزاری ایسنا هم از به اجرا گذاشته شدن حکم اعدام سه نفر در بابلسر خبر داده است. احکام این افراد که هویت کامل آنها معلوم مشخص نشده، به اتهام «تجاوز به عنف و آدم‌ربایی»، صبح دیروز چهارشنبه در یکی از میادین اصلی شهر بابلسر اجرا شد.
سوال این است "آیا قاضی دادگاه ؛ که حدود اسلامی را صادر میکند ؛ عادل است؟! آیا این قاضی عاری از هرگونه گناه و باالطبع معصوم است؟!
آیا رئیس قوه قضائیه ، جناب صادق لاریجانی ، که حدود اسلامی به تائید ایشان میرسد ؛ عادل میباشد؟
آیا اجرای حدود اسلامی ؛ مختص به گروه خاصی از جامعه میشود ؛ در حالیکه بسیاری از آقازادهها و فرزندان مسئوولین رده بالای مملکتی غرق در دزدی و فساد هستند ؛ تا آنجا که جناحهای داخل حکومتی در جهت تخریب همدیگر ؛ فساد و دزدی های گروه مقابل را افشاء میکنند ؛ که در مناظرههای انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته نمونه هایی از آنرا شاهد بودیم.
چرا قوه قضائیه به اینگونه دزدیهای کلان رسیدگی نکرده و با اهمال از کنار آنها میگذرد؟
چرا احمدی نژاد ؛ بعد از گذشت 5 سال از ریاست جمهوری هنوز لیست مفاسدین اقتصادی را به ملت تقدیم نکرده است؟
به دیگر سخن ؛ چرا جرائم اجتماعی ریشه یابی نمیشوند و مسئولین تنها در جهت تشدید مجازاتها قدم برمیدارند، حال آنکه ریشه تمام این گونه معضلات اجتماعی ؛ در اقتصاد بیمار کشور و رانت خواری گروهی از صاحبان قدرت و ثروت و آقازادگان نهفته است.

 بسیاری از منتقدان رژیم جمهوری اسلامی بر این باورند که حاکمیت ؛ اجرای حدود اسلامی و اعدامها و قطع دست و پا را نه برای ریشه کن کردن فساد و دزدی و فحشاء بلکه برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ؛ اعمال مینماید تا به زعم خود با افزایش خشونت بیشتر در اجرای احکام ؛ مردم را از اعتراض علیه رژیم بازدارد.

گروه عفو بین الملل اخیرا اعلام کرد که در سال میلادی گذشته ؛ بیش از 388 نفر در ایران اعدام شدند که  این آمار پس از چین، با جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفری، بیشترین است.
عفو بین الملل همچنین یادآور می شود که دولت ایران در مورد اعدام های صورت گرفته در ایران آمار رسمی منتشر نمی کند و به همین دلیل، به احتمال زیاد آمار اعدام ها بیش از رقمی باشد که در این گزارش ذکر شده است.


4 comments to “اجرای حدود اسلامی و داستان یک بام و دو هوا”

  1. اجرای حدود اسلامی جنایت علیه انسانیت است.و جای تاسف که در قرت 21 در کشوری با سابقه و فرهنگ ما باید چنین قوانینی اجرا شوند.

  1. به امید روزی که قوانین پوسیده و ضد انسانی از ایران رخت بر بنددو
    جان انسانها ارزشمند باشد
    متاسفانه با وجود جمهوری اسلامی هر لحظه انتظار می رود جوانی به جرم عناد اعدام شود یا اعضای بدنش قطع شود

  1. امید که روزی از این انسان-ستیزی ها رها بشیم

  1. Sadaf you are grait. I'm sure we will send mollas to the hell the place that they belong. Drood bar shoma.