Subscribe RSS



صد سال است که میجنگیم تا حکام این کشور پاسخگو باشند و حاکمیت قانون داشته باشیم؛ مردم ولی‌ نعمت خود باشند ؛ مردم استقلال و آزادی سیاسی داشته باشند ، کسی به هر دلیلی بر دیگری برتری نیابد ؛ عملکرد مسئولین رده بالای مملکتی با شفافیت لازم همراه باشد ؛ مسئولین مملکتی جوابگوی مردم و جامعه باشند ؛ اما هنوز اینجاییم که هستیم.
از سخنان جناب شجونی این طور استنباط می شود که آقای خامنه ای به هیچ روی پاسخی درخور به نامه های شهروندان ایران ندارند و متاسفانه حرفها و درد و دلهای مردم و دغدغه های زندگی ایرانیان ؛ کوچکترین اهمیتی برای ایشان ندارد ، و اساسا" نامه نوشتن به آقای خامنه ای آسایش و دغدغه ایشان را پریشان مینماید.

آیا میتوان این حکومت را یک حکومت مردم سالاری خواند؟ 
کدام حکومت مردم سالاری؟ 

سخن جناب شجونی مبنی بر این که نامه های سرگشاده به رهبری قابل بخشش نیست ؛ از نظر شرع، عرف، قانون اساسی، قوانین عادی، منطق و نص صریح قرآن دارای ایرادات فاحش و واضح میباشد.
اگر مقام رهبری با این نوع گفتار و رفتار غیر شرعی تندرویان حکومتی مخالفند ، چرا هیچ گاه کوچکترین تذکری نمی دهند و جلوی این خلاف شرع و قانون بیّن را نمی گیرند و اگر ایشان این نوع گفتار و رفتار امثال جناب شجونی را قبول دارند و تأیید مینمایند، چرا اعضای مجلس خبرگان کوچکترین واکنشی نشان نمی دهند؟


نامه هایی همانند نامه آقای نوری زاد به رهبر نشان میدهند که انسداد سیاسی و میل حاکمیت به سمت استبداد است.مجلس که بطور طبیعی در هر دمکراسی واقعی باید نقش نمایندگی مردم را بر عهده داشته باشد ، بدین گونه عمل نکرده بلکه بدنبال تامین اوامر حاکمیت و خوش خدمتی به آنهاست و همچنین قوه قضائیه ابزاری است بدست نهادهای امنیتی در جهت خفه کردن کوچکترین صدای مخالف که در جامعه شنیده میشود.
از دیگر سوی، نامه آقای نوری زاد نشان میدهد هر کسی آقای خامنه ای را مورد خطاب قرار دهد از سوی ایشان مورد عتاب قرار میگیرند ؛ چرا که آقای خامنه ای را به چالش کشیده و سیاست حاکمیت را که قصد دارند تا از ایشان یک شخصیت الهی بسازد را مخدوش مینماید.


در زیر به بازخوانی برخی از نظرات آقای خمینی در این زمینه می پردازیم.

«هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد و در غیر این صورت اگر بر خلاف وظیفه اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است.»
امام خمینی، صحیفه نور، ج ۴، ص ۱۹۰.


«البته ماها نباید گمان کنیم که ما هرچه می‌گوییم و می‌کنیم، کسی را حق اشکال نیست.»
امام خمینی، صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۱۷۰.


«حق هم همین است، باید دخالت در امور بکنند، اگر دیدید من کج می‌روم، به من بگویید کج نرو.»
امام خمینی، روزنامه کیهان:
۱۱/۴/۱۳۶۰




Category: | 6 Comments

6 comments to “جناب رهبری ؛ ۱۰۰ سال است که میجنگیم تا حکام پاسخگو باشند”

  1. فیلتر مضاعف سیدعلی به کار افتاد و بلاگر راهم فیلتر کردند
    دیگه مونده کابل اینترنت را قطع کنند ممنون از مطلب تحلیلی تان

  1. فیلتر مضاعف سیدعلی به کار افتاد و بلاگر راهم فیلتر کردند
    دیگه مونده کابل اینترنت را قطع کنند ممنون از مطلب تحلیلی تان

  1. مبارکه داریوش جان

  1. شش تایی!
    خوب نوشتی

  1. مطلب خیلی قشنگه نوشتید.مخصوصا قسمتهای مربوط به خمینی خیلی لازم بود که خمینی پرستها اونها رو بخونن. ممنون صدف

  1. خیلی پست مفیدی بود صدف جان مخصوصا بقول آیدا خانم قسمت آخرش که مال افاضات خمینی هست
    از مطالب وبلاگت واقعا لذت میبرم چون یه چیز جدید یاد میگیرم