Subscribe RSS

به گزارش آینده، در فهرست این مؤسسات، ‌نام مؤسسه خصوصی آینده روشن، كه مشایی خود را مؤسس آن اعلام كرده با سهم یك میلیارد و 200 میلیون تومان، بنیاد پروفسور مولانا با سهم 337 میلیون تومان، مركز اسناد انقلاب اسلامی به ریاست حسینیان با سهم 500 میلیون تومان، بنیاد بوعلی سینا با سهم 300 میلیون تومان، مؤسسه آموزشی امام خمینی قم (آیت‌الله مصباح) با 10 میلیارد تومان، مؤسسه پرتو ثقلین با 200 میلیون تومان، مؤسسات مصباح‌الهدی و سفینه‌النجات هر یك با سهم یك میلیارد تومان و كانون نویسندگان قم با سهم 200 میلیون تومان به چشم می‌خورد.

همچنین برای مجتمع آموزشی امام خمینی مالزی، یك میلیارد تومان، بنیاد شمس و مولانا500 میلیون تومان، مجمع صلح اسلامی 500 میلیون تومان، مهدیه قم 300 میلیون تومان و برای دانشگاه امام صادق 5/2 میلیارد تومان كمك در نظر گرفته شده است.



بر اساس پیوست لایحه بودجه سال آینده، دولت احمدی نژاد در طول یکسال 10 میلیارد تومان از بودجه کشور به مؤسسه مصباح یزدی کمک میکند. با در نظر گرفتن بیش از 135 روز تعطيلي سالانه در ایران، این مبلغ در هر روز کاری حدودا معادل 44.5 میلیون تومان خواهد بود. حال با توجه به اینکه خود مقامات رسمی کشور میزان فطریه ،یا پول لازم برای غذای روزانه یک انسان مستمند را، 1500 تومان اعلام کرده اند، با یک محاسبه ساده میتوان دید با پول اهدای دولت به مصباح میتوان روزانه غذای بیش از 19 هزار مستمند را تامین کرد.

منابع:
http://www.parlemannews.ir/index.aspx?n=7963
www.imi.ir/tadbir/tadbir-180/sandr-180/2.asp

0 comments to “با پولی که دولت کودتا از بودجه کشور به مصباح یزدی میبخشد، میتوان روزانه غذای بیش از 19 هزار مستمند را تامین کرد”