Subscribe RSS

دیروز دوم اسفند , روز جهانی زبان مادری بود.روز عزیزی برای من که کرد هستم .برای هموطن بلوچ و عرب و آذری و گیلکی من هم روز عزیزی است.انتظار هیچ نوع جشن و بزرگداشتی را برای این روز , از طرف رژیم نداشتیم , که اگر این چنین بود باید حتما" و در اولین فرصت به یک روانشناس مراجعه میکردیم! اما انتظار یک چیز را هم نداشتیم.انتظار هدیه ای خونین را هم از اینان نداشتیم.چرا باید این رژیم خونریز, در چنین روز عزیزی , نهایت قصاوت و زشتی و ددمنشی خود را به ما ثابت کند؟ آیا 31 سال برای اثبات این ددمنشی شان به ما کافی نیست؟وقتی روزت را با خبر اعدام همشهریت "مختار قوامی" آغازکنی که به دروغ به محاربه محکوم شده است.و یا آن هموطن بلوچت "دادالله مراد زهی" که او هم چوب همین بی عدالتی را بر تن خود دید و جان در این بی عدالتی داد.با اینحال باز خوشحالم که چند تن از فعالین سیاسی آذری زبان را در همین روز آزاد کرده اند.و هنوز ذهنم درگیر این سوال است که : مظلومیت, مضلومیت , مذلومیت , کدامشان مال من است؟
 منابع:
http://rdekurdistan.blogsky.com/1388/12/03/post-13
http://rdekurdistan.blogsky.com/1388/12/03/post-16
 عکس بالا از سوران امینی از sorankurd.mihanblog.com

8 comments to “مظلومیت, مضلومیت , مذلومیت , کدامشان مال من است؟اعدام, هدیه ای خونین به کردها و بلوچها”

  1. مطمئن باش سیاست سنگینی پشت این قضیه برخورد با اقوام مخصوصا" آذری ها هست.
    این حکومت تنها راه چارش الان تفرقه انداختنه و پول زیادیم پاش داره میذاره نمونش همین پان ترکها که 300هزار نیروی مسلح فقط توو خود تبریز دارن!
    اینا همش برای جدا کردن اقوام از همه که همون طور که گفتم مشکل ایران با یه جمهوری فدرال حل میشه.

    ببین این کامنتم قرار می گیره؟

  1. چی‌ نوشتی‌ صدف جون؟ عالی‌ و بینظیر و تاثیر گذار.قربونت برم.بوس

  1. تو این کشور به همه ظلم میشه.مخصوصا" به بهایی ها و کردها و بلوچها.رو مسئله جالبی دست گذاشتی.چطوره که از کردها و بلوچها در دوم اسفند اعدام کردن ولی چند تا تجزیه طلب ترک را آزاد کردن؟؟

  1. ممنون دنیاجون.قربونتون برم من.
    سلام علیرضا جان.کامنتام درست شد.راستش چند روز پیش یه کار محیرالعقول کرده بودم.رفته بودم تو قسمت تنظیمات/نظرات/بررسی نظرات و "همیشه" رو انتخاب کرده بودم. :D

  1. صدف عزیز هرگز هرگز هرگز من چنین چیزی که از کردها و بلوچ‌ها بدم میاد ننوشتم نگفتم و معتقد هم نیستم.لطفا با یه چیزی تو همین مایه‌ها آبروی شخصی‌ و نوشتاری من رو به بازی نگیر.
    به قول مادرم نطفه من در کرمنشاه بسته شده پس زاییده دزفول بودن و شیراز بزرگ شدن مهم نیست.به بلوچ‌ها هم به خاطر دینی که کودک بودم گردنمان دارند از دبستان ارادت دارم پس با اصلاح نوشته خودت زیر لینک وبلاگم بعد از تحقیق که در نظرات من در دنباله کردی خوشحالم کن.مرسی
    ‌من همیشه گفتم که از آدم کشی و جدایی طلبی متنفر هستم و چه فارس و کرد و بلوچ و تورک فرقی‌ نداره.بله از هرکس که پیرو این ۲ مورد باشه بدم میاد.هرگز نگفتم کرد و بلوچ .

  1. ((اینها هم که مسلح شدن و برچسب جدایی خواهی بهشون میزنن فقط میخوان حقشون رو از ج.ا بگیرن و چون راه دیگه ای بلد نیستن و عادت کردن به قبیله ای زندگی کردن و تفنگ و این چیزها مورد خشم ج.ا قرار دارن.وگرنه خیلی ادمهای خوب و اصیلی هستن.
    دیشب هم یک کومله در صدای امریکا صحبت کرد و گفت ما جدایی طلب نیستیم.الله اعلم))صدف جان این نظر من که اینجا نوشتم از لینکی‌ که شما فرستادی چه ربطی‌ داره به این که شما گفتی‌ ؟؟
    ((خودم تصمیم گرفتم که از بلوچها و کردها بدم بیاد.چون آدم میکشن))
    فکر می‌کنم این یه چیزی تو همین مایه‌ها که گفتم حواست باشه همین بود.خیلی‌ چیزا می‌تونه تو خیلی‌ مایه‌ها باشه.ولی‌ معنی و تعبیر رو نباید عوض کرد و به هم ربط داد.اون موقع هم حرف از شخص احسان فتاحیان بود.و من داشتم از کردها دفاع می‌کردم.شما همه مطلب رو باید میخوندی.

  1. ((مثلن ریگی.من اوایل ازش بدم نمیومد چون شناختی نداشتم جز اینکه با اخوندا میجنگه..ولی وقتی اون بدبختای نیرو انتظامی رو کشت فهمیدم راهش اشتباه و خطرناکه.خودم تصمیم گرفتم ازش بدم بیاد رژیم مجبورم نکرد..))
    این هم بود صدف جان..که من فکر نمیکنم ریگی کرد باشه که من تصمیم گرفتم ازش بدم بیاد.تو این نوشته وبلاگم هم ننوشتم نظرم عوض شده.نوشتم ریگی قاتل و بیرحم بود با یک سری دلایل و حکومت هم هست با دلایل دیگر.
    باز هم میگم ریگی به معنی‌ بلوچ‌ها و کردها نیست
    که شما به من گفتی‌

  1. دنیاخانم.واقعا" متاسفم میباشم از این طرز فکر مبتدی و پیش و پا افتاده شما که فکر میکنید کردها بجز اسلحه به دست گرفتن کار دیگری بلد نیستند.این شاید نهایتا" بی اطلاعی شما را نشان میدهد که ادب و تربیت حکم مینماید که دراین حالت درمورد مسائلی که اطلاع وافی ندارید حداقل صحبت نکنید.این که در بالا میگویید "اینها(کردها) هم که مسلح شدن و برچسب جدایی خواهی بهشون میزنن فقط میخوان حقشون رو از ج.ا بگیرن و چون راه دیگه ای بلد نیستن و عادت کردن به قبیله ای زندگی کردن و تفنگ و این چیزها" شما از کجا و چگونه متوجه شدید که کردها راههای دیگر را نرفته اند و در آخر به بن بست رژیمهای پهلوی و لایت فقیه نرسیده اند?!!شما حتی از رسانه ها و اخبار به دور هستید و نمیخوانید که چندین فعال حقوق بشری و فعالی مدنی و روزنامه نگار کرد و بلوچ زندانی و اعدام شدند.جا دارد با این سن و سالتان که میگوئید "اگر بچه داشتید همسن صدف بانو میبود" معذرت خواهی کنید.