Subscribe RSS

 

  
دولتمردان کمی درجامعه بگونه ای پنهان سری بزنید واین کودکان مورد بهره کشی قرارگرفته وبی امید وآینده رااز نزدیک ببینید. اینها فرزندان یک کشور ثروتمند هستند, کشوری که با دارا بودن 11% از کل ذخایر نفت جهان ,دومین کشورنفت خیز جهان است و از لحاظ ذخایر گاز طبیعی نیز رتبه دوم را داراست, کشوری که افرادش باتوجه به مساحت ومنابع طبیعی وشرایط کم نظیر آب و هوایی میبایستی که مردمش دررفاهی کامل بسر ببرند.
حل مشکل کودکان کاردرایران همانند دیگرچالش ها بایستی به روش های علمی وزیربنایی حل شود و با پرداخت صدقه ونذرونیاز و کارهای خیرانه ونیکوکارانه حل نمی شوند..
کودکان کار ازجمله قربانیان یک جامعه بیمار وتبعیض  آلود و وبیگانه با عدالت اجتماعی و اقتصادی و "رانت خواران به فکر خود" هستند.
کودکان کار رادریابید


 
در قانون کار ایران مطابق قوانین سازمان جهانی کار (ILO) کار کودکان زیر 15 سال ممنوع بوده و کار نوجوانان 15 تا 18 سال نیز در شغلهای سخت و زیان آور مجاز نیست. با وجود این , آمارهای رسمی خبر از وجود هزاران کودک کار را میدهند.
نماینده سراب از معضل کودکان کار به عنوان یک آفت اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت کشور را کودکان کار تشکیل می دهند که به طور تقریبی 300 هزار نفر از آنان، کودکان دختر هستند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس این آمار را تهدید کننده قلمداد کرد و افزود: اگر این تعداد کودک بدون فراگیری آموزشهای لازم به عنوان نیروی کار در جامعه فعالیت داشته باشند، سالها بعد با انبوهی از کودکان بیسواد و آموزش ندیده مواجه خواهیم شد.





با گذشت بیش از 31 سال از انقلابی که با وعدههای تساوی و برابری و احقاق حقوق برای همه ایرانیان و عدالت محوری میگذرد این مسئله نمود بیشتری پیدا میکند که آیا زمان 31 سال برای دولتمردان زمانی کافی نبود تا بتوانند جامعه را به تعالی و تساوی وعده داده شده در بهمن 57 , برساندند؟!
و آیا دولتمردان ایران اصولا" راه را به بیراهه نرفته اند؟چرا که اوضاع کنونی جامعه و گسترش فقر در ایران, بیانگر واقعیت های تلخی در مورد بی توجهی مسئولان به رسیدگی و رفع معضلهای جامعه و حتی فساد مالی آنان در موارد گوناگون است.

و هم اکنون در دهه چهارم انقلاب,مردم ایران با معزل دیگری دست بگریبانند.پدیده ای که تا بحال بطور خزنده میزیسته ولی با روی کار آمدن احمدی نژاد بطور عریان دست بر همه منابع اقتصادی انداخته ,که این بنوبه خود باعث به تحلیل رفتن روزافزون بخش خصوصی میشود و امکان رشد اقتصادی و مشارکت مردم را در اقتصاد میگیرد.
آیا باید منتظر کودکان کار بیشتری در آینده ای نزدیک باشیم؟؟

 

4 comments to “ولایت فقیه بر نفت چنبره زده,"کودکان کار" و رانت خواران سپاه”

  1. صدف جان ممنون که یادآوری کردی.
    یک زمانی‌ در این زمینه ...شخصی‌ فعالیت داشتم
    مطلبت رو بذار رو دنباله بذار همه بخونن.

  1. دردآوره دیدن کودکانی که در حال انجام کار برای سیر کردن شکم خودشون و شاید هم خانوادشون هستند در حالیکه باید در کلاسهای درس باشن و علم بیاموزن و یا برای خودشون بچگی کنند

  1. سلام دنیا جان.مطلبم رو گذاشتم تو خودنویس.

  1. چقدر دل آدم میگیره اینهمه فقر و ظلم رو میبینه