Subscribe RSS

قلمي از قلمدان قاضي افتاد. شخصي که آنجا حضور داشت گفت: جناب قاضي کلنگ خود را برداريد.

قاضي خشمگين پاسخ داد: مردک اين قلم است نه کلنگ. تو هنوز کلنگ و قلم را از هم باز نشناسي؟


مرد گفت: هر چه هست باشد، تو خانه مرا با آن ويران کردي.


عبيد زاکاني

Category: | 0 Comments







Category: | 1 Comment


امروز در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران ، آقای مهمانپرست سوال نمود که آیا در کشورهای خارجی مجرمان و خیانتکاران به زندگی زناشویی را بنام حقوق بشر، در جامعه رها میکنند؟
در اینجا می خواهم خدمت ایشان و یا بهتر بگویم خدمت جناب خامنه ای "فرعون زمان" که رامین مهمان پرست و وزارت عریض و طویل امورخارجه تنها کارگزار سیاستهای این شخص میباشد،عرض کنم که در کشورهای متمدن هیچ کس را به دلیل خیانت به همسر سنگسار و یا اعدام نمی کنند.حال این مسئله که خانم سکینه آشتیانی در زمان حیات همسرش به او خیانت نکرده است نیز بماند.
مجازاتهای بربریت "اعدام و سنگسار" را متوقف کنید.

حسن فیروزآبادی صبح دوشنبه در بیست و پنجمین مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی با اشاره به جریان اعتراضات سال ۸۸ اذعان داشت: جریان فتنه خارج از پیش بینی های لازم بود و فتنه ای که در کشور با تحرک دشمنان خارجی و با انگیزه های نفسانی و عنادجویانه در کشور ایجاد شد توسط نیروی انتظامی سرکوب شد! اینجا
این در حالی است که همزمان با سخنان سرلشگر فیروزآبادی در تهران، احمدی نژاد در نیویورک در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی است که مخالفین سیاسی ایشان هیچ محدودیتی برای فعالیت ندارند! اینجا

سیاست سرکوب و ارعاب در داخل و حاشا کردن و بر طبل دروغ کوبیدن دیرزمانی است که یکی از سیاستهای اصلی سران حکومت اسلامی گردیده است.باید احمدی نژاد جواب دهد پس چرا دانشجویان و کنشگران سیاسی و روزنامه نگاران و مردم عادی تنها به دلیل مخالفت سیاسی و زیر سوال بردن سیاستهای غلط دولت غاصب ایشان ، که مجید توکلی نمونه ای از این گونه افراد است به زندان افکنده می شوند؟
شایان ذکر است که مجید توکلی در تجمع روز دانشجو در دانشگاه اميرکبير بازداشت شده بود.تجمعی که قانونی بود و آقای توکلی به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر مجاز در حضور در این تجمع می باشد. 

از سوی دیگر مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی: تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.این درحالی است که سرکوب مردم در اعتراضات سال گذشته کاملا غیرقانونی بوده و با سخنان اخیر احمدی نژاد که مدعیست همه در ایران در چارچوب قانون می‌توانند به نقش آفرینی بپردازند، کاملا در تضاد می باشد.
در پایان حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: مهمترین ماموریت نیروی انتظامی دفاع از حقوق مظلومان و اجرای حدود الهی است! و امنیت در متون دینی تنها نسبت به معیشت در رتبه دوم قرار دارد.
سوای آن که تائید و اجرای حدود الهی در بین علمای دینی جای مناقشه فراوان است باید پرسید که آیا اجرای حدود الهی از وظایف نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و نظامیان است؟

Category: | 2 Comments

در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۸۷ حين عمليات تعريض جاده مسير شهرک حسن آباد- سنندج، ۵ قبر تاريخي کشف شدند.لازم به ذکر است که این خبر ابتدا در خبرگزاری مهر منعکس گردید اما بعد از چند دقیقه از روی این سایت حذف شد!



مسئولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کردستان طبق کارشناسي هاي اوليه، قدمت اين قبرها را ۳هزارسال تخمين زدند. در اين قبرستان كه مردگان به صورت چمباتمه‌اي دفن شده اند، اشيائي همچون نيزه هاي جنگي، دست بند مفرغي و کاسه هاي سفالي نيز کشف شده است. شاهدان عيني که در ساعات ابتدايي کشف اين گورها قادر به ديدن آنها شدند، اظهار مي دارند که يکي از اين قبرها مربوط به يک پادشاه مي باشد.
اين جسد به صورت سالم در يک تابوت قرار داده شده که لايه ي بيروني آن را سرب و ساروج و لايه ي داخلي آن طلاکاري شده است. طول اين تابوت دقيقاً به اندازه ي طول جسد مي باشد. در کنار سر اين جسد يک(يا دو) جعبه ي طلايي و با محتويات اشيايي از جنس طلا، در کنار آن يک نيزه و در روي سينه و ميانه ي بدن آن دو شيه، يکي به شکل ماهي و ديگري به شکل عقاب قرار دارند. روي اين دو صفحه کلماتي به زبان ميخي حک شده است. همچنين در پشت سر جسد و بر ديواره ي تابوت، تصويري حک شده ديده مي شود.
 نکته ي
قابل توجه در اين جسد، سالم بودن جسم است. اين جسد حتي به شيوه ي موميايي هاي کشف شده در پارچه ي قرار داده نشده و با اين وجود تمام نقاط آن کاملاً سالم مانده اند.
تصاوير مربوط به چهار جسد ديگر در تلويزيون محلي کردستان پخش شده،
اما تصوير مربوط به اين پادشاه تاکنون در تلويزيون ملی و شبکه ي محلي کردستان پخش نشده است.
به گفته ي مردم محلي، با توجه به اينکه سرقت آثار تاريخي
کردستان همواره از سوي بعضي مسئولين صورت گرفته است، اين نگراني وجود دارد که اين جسد نيز همچون موارد ديگر به سرقت برود.
قبرستان کشف شده در فاصله
۵۰۰ متري تپه باستاني زاگرس سنندج قرار دارد که در فهرست آثار ملي ثبت شده است.

تصاويري از موميايي بي نظير پيدا شده در منطقه حسن اباد سنندج

احتمال مي رود اين موميايي متعلق به "دياکو پادشاه ماد "مي باشد متاسفانه تا کنون هيچ گونه اطلاعي از سرنوشت اين موميايي در دست نيست.
دیاآکو که بود؟
دیاآکو را اولین پادشاه ایران مینمامند،گفته میشود او وقتی به پاد شاهی رسید شهر همدان (هگمتانه آنروزگار) را پایتخت خویش قرار داد.
وی دستور ساخت هفت دیوار تودرتو و استوار را در همدان داد که درون این دیوارها باغ و بیشه و بوستان فراوانی پدید آوردند.
این سازه شگفت‌انگیز پایتخت ایران آن روزگار بود.
دیاآکو ۵۳ سال پادشاهی کرد.
بنا به اظهار نظر شاهدان موميايي توسط يک هليکوپتر ناشناس به محل نامعل مي انتقال داده شده است.. سازمان ميراث فرهنگي در موزه فقط چند تکه استخوان را نشان عموم مردم داده اند و فقط به اين اکتفا کرده اند ولي تصاوير گرفته شده خلاف ان را نشان مي دهند
 تابوت پيدا شده تمام از طلا پوشيده شده بوده است.

Category: | 0 Comments

زماني كه با زمانه خويش نساختي

و با مسندنشينان و امربران ايشان كنار نيامدي

و آنچه را كه جاهلان مي‌گويند، جاهلانه بازنگفتي، 

لاجرم به تبعيد ابدي روح گرفتار خواهي شد- 

حتي اگر در كنج منزلي در شهري ساكن باشي؛

 و اگر بر نپذيرفتن پاي فشردي، 

آواره‌ات خواهند كرد،

 يا به زندانت خواهند انداخت

و به دارت خواهند كشيد.


آقای علیزاده کنسول سابق ایران در فنلاند، یکی از مدارک اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران را در اختیار رسانه های خارج از کشور قرار داده است.
این مدرک، نامه کمیته مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ به کلیه سفارتهای جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا می باشد که در آن ابلاغیه آمده است که از مصاحبه با مطبوعات پرهیز کرده و از اعلام نتایج خودداری نمائید.

Category: | 7 Comments


در مراسم امروز پرده برداری از منشور کوروش، به وضوح نیت و عصاره فکری احمدی نژاد که تا بحال نه در حفظ آثار باستانی این سرزمین  کوشیده(همچون آبگیری سد سیوند و سعی در تخریب آرمگاه کوروش) و نه کوچکترین علاقه ای به تاریخ و تمدن کهن و پیشینیان و بزرگان ایران دارد، همچون دم خروسی از جیبش به بیرون پریده.
بعد از کودتای انتخاباتی ریاست جمهوری سال گذشته و روی گردانی آشکار اقشار کثیری از مردم از نظام تمامیت خواه ولایت فقیه و همچنین دولت پوپولیستی احمدی نژاد که سعی در جذب اقشار مختلف مردم به هر شکل و وسیله ای داشته تا آنجا که از حساسیت منفی جامعه نسبت به خانواده هاشمی استفاده کرده و در انتخابات دوره نهم و دهم ریاست جمهوری با دادن شعارهای واهی مبارزه با باندهای قدرت و برملا کردن نام افراد ذی نفوذ در ثروت و قدرت ، سعی در تجمیع آراء مردم به نفع خود داشت،حال با شکست این سیاست بر روی یکی از نقاط حساس مردم ایران یعنی وطن پرستی و علاقه وافرشان به پادشاهان بزرگ ایران از جمله کوروش دست گذاشته و بر آن است تا با سر دادن شعارها ملی از بطن جامعه و ایرانیان خارج از کشور ، نیروهای تازه ای را بر گرد خود جمع نماید که البته این سیاست تزویر او هم همچون دیگر سیاستهای دروغینش می باشد.بر همه مردم ایران است که گول این مکر جدید احمدی نژاد و باند کودتا را نخوریم.

عکس از ایسنا

Category: | 0 Comments


آگاه سازی افراد مذهبی بر نادرست بودن بخشی و یا تمام کلیت باور مذهبی آنان مسیری است که در فضای مجازی و با توجه به پرمخاطب گردیدن سایتها و وبلاگ نویسی چندیست که دنبال میشود اما متاسفانه در این راه، بعضا" برخی وبلاگها و سایتهای مخالف دین و مذهب، به جای ارائه ادله شفاف و دلیل و برهانی روشن بر نادرست بودن تفکرات خرافی در مذهب،با استفاده از کلمات توهین آمیز، سعی در به سخره گرفتن و استهزاء و دادن دشنامهای بی فایده به اعتقادات دینی مردم دارند.
این واقعیت که این اعتقادات کاملا ناخواسته در طول ۱۴۰۰ سال، ذره ذره تار و پود زندگی و افکار بخش مذهبی و سنتی مردم ایران را تشکیل داده است نکته ایست که نباید از مد نظر دور نگه داشته شود که این خود راهی بسیار طولانی تری را در ایجاد یک دیالوگ مفید و همچنین به نتیجه رسیدن آن طلب می کند. 
مبرهن است که در جامعه ایران به دلیل بافت سنتی و عدم دسترسی آنان به فضای مجازی بدون فیلتر، قشر بسیاری از مردم که کماکان از دنیای مجازی بی بهره هستند شاید ناظر اینگونه جدلهای دین ستیزان با بی دینان در فضای مجازی نباشد پس اگر فضا را به همین فضای مجازی و جامعه بالاترین محدود نمائیم مشاهده میشود که در این کارزار که اکثریت مطلق را اعضای اپوزسیون مخالف رژیم تشکیل داده اند، چگونه دو گروه مذهبی و لامذهب رودرروی یکدیگر قرار گرفته اند و به قول معروف به دروازه خودی گل میزنند که این پرسه در دراز مدت اثرات سویی را میتواند بر آینده ایران زمین داشته باشد.
 اولین مورد قابل ذکر این می باشد که گروه اپوزسیون مخالف رژیم، به توافقی نانوشته بر جدایی دین از سیاست رسیده ایم و همه میدانیم که در آینده ایران، دین و اعتقادات مذهبی میبایست که در خانه ها مانده و جایی در سیاست خرد و کلان کشور نداشته باشد.پس از چه رو میباید این حساسیت های دینی در ذهن افراد مذهبی مخالف رژیم زنده نگه داشته شود؟
دومین ایراد وارده بر اینگونه برخوردهای توهین آمیز نسبت به اعتقادات افراد مذهبی، این میباشد که حساسیتهای این افراد به طوری تشدید می یابد که هر گونه استدلال منطقی را نیز از زاویه عاری بودن آن استدلال از واقعیت تلقی می نمایند.به دیگر سخن لامذهبیون با این روش ناکارآمد باعث ایجاد سرسختی بیشتر در قشر مذهبی شده و استدلالهای منطقی و صحیح در رد خرافات و دین را نیز همریف توهین و تمسخر قلمداد کرده و آنها را رد می کنند. و دلیل آن نیز این می باشد که از نظر روان شناختی مباحثه ، افراد بی دین قادر نبودند که اولین فاکتور در زمینه اثبات حرفهای خود که همان اعتماد سازی است را با مخاطب خود برقرار نمایند.
سومین زیان این گونه مباحث توهین آمیز از سوی بی دینان، از بین بردن کامل پتانسیل و ظرفیت آتی برای مباحثه می باشد چرا که از آغاز با شیوه ای غلط وارد بحث گردیده اند و باعث شده اند که قدمهای دوم و سوم و بعدی در همین آغاز از بین برود.
نکته قابل ذکر بعدی این می باشد که باعث ایجاد شکافی عمیق بین افراد می شود که اگر این نوع برخوردها بطور وسیع در سطح جامعه رخ دهد باعث رویارویی مردم با یکدیگر شده و این خود بهانه ای به دست روحانیون می دهد که مجددا برای ایجاد حکومتی اسلامی تلاش کنند و شاید در این مسیر به لطف بی دینان، سربازان تازه نفسی را هم در کنار خود از بطن جامعه همراه نمایند.
و نکته آخر این می باشد که شاید افراد خنثی در جامعه، به دلیل تمسخر و توهینهای افراد بی دین و حمله های صرفا مناقشه آمیز و دشنام آلود، مسیر خود را انتخاب کرده و بخاطر این که در استدلال افراد بی دین تمسخر زیادتری را مشاهده میکنند به صف دینمداران بگروند.
حکومت ولایت فقیه با باتوم و طناب دار دین را در مخ انسانها می کند بر ماست که با باتوم توهین و تمسخر بی دینی را تبلیغ نکنیم.

Category: | 4 Comments

فرم آمادگی عملیات استشهادی جهت مبارزه با اسرائیل از سوی سایت روحانیت مبارز
جالب این هست که دانشجویان پایین اطلاعیه اضافه کرده اند:biashahidsho.com 



   

با حجاب و بی حجاب دست در دست هم بدون بغض بدون کینه بدون بد بینی نسبت به همدیگه 

 
و در آخر چند سوال:چه کسی  مردم متعصب و زنان باحجاب ما را با زنان بی حجاب ما دشمن کرد؟چه کسی به امید پدرانمان برای داشتن ایرانی آباد و سرافراز خیانت کرد؟ چه کسی برای بدست آوردن قدرت و ثروت به مردم دروغ گفت و سپس به ریشمان خندید و گفت تقیه کردم؟
و چه کسی بهترین فرزندان این کشور را از همان روز اول کشت و هنوز هم این ماشین قتاله او از حرکت نایستاده است؟
جواب فقط ولایت فقیه و شخص خمینی و خامنه ای است

تاریخ تکرار میشود.دوباره از بالای پشت بامها بر انسانها سنگ پرانی میشود.
رجم زنان بازگشته اند.۳۱ سال است که باز گشته اند.
حتی برای کسانی همچون من که دین مدار نیستم و به این باورها اعتقادی ندارم تکرار تاریخ پر از شگفتی است.
  

مرتضی آقاتهرانی؛ معلم اخلاق دولت در کنار محمود احمدی‌‌نژاد


استاد اخلاق احمدی نژاد، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس در رابطه با وحدت در جامعه عنوان کرد: نظام از نماز برای ما مهمتر است و هیچ‌کس حق ندارد در برابر نظام بایستد!
 البته اینگونه اظهار نظرات در برابر تقدم سیاست بر دین، آن هم توسط زمامدارانی که ادعای صیانت از دین و اسلام و تشیع را در جهان بر دوش میکشند، تازگی ندارد.
در گذشته نیز خمینی در سخنانی بر تقدم سیاست و قدرت بر دین و مذهب تاکید ورزیده و عنوان کرده که اگر لازم باشد برای حفظ نظام ، توحید را نیز تعطیل میکند.
اما نکته قابل تامل در اظهارنظر اخیر استاد اخلاق احمدی نژاد در ارتباط با تقدم سیاست بر دین ،این می باشد که این سخنان از زبان کسی گفته میشود که نه آیت الله و نه مرجع تقلید است که بتواند به پشتوانه موقعیت و جایگاه مذهبی خود اینگونه درمسائل دینی دستیازی نماید.
اینگونه اظهار نظرات از سوی کسانی که بدینگونه برای حفظ نظام و یا به دیگر سخن، حفظ قدرت و ثروت در این مملکت، دست به هر کاری می زنند، بازگوکننده این واقعیت می باشد که اینان برای حفظ نظام و قدرتشان هرگونه دروغی را راست و هر گونه مصلحی را خائن و هر صدای معترضی را به دشمنان خیالیشان و یا سازمان مجاهدین خلق نسبت می دهند و با برپایی دادگاههای نمایشی، به زندانی کردن مخالفین و دلسوزان این آب و خاک کمر بسته اند.


Category: | 0 Comments


در صحرا میوه كم بود . خداوند یكی از پیامبران را فراخواند و گفت : « هر كس در روز تنها می تواند یك میوه بخورد .»
این قانون نسل ها برقرار بود ، و محیط زیست آن منطقه حفظ شد . دانه های میوه بر زمین افتاد و درختان جدید رویید .
مدتی بعد ،‌ آن جا منطقه ی حاصل خیزی شد و حسادت شهر های اطراف را بر انگیخت . اما هنوز هم مردم هر روز فقط یك میوه می خوردند و به دستوری كه پیامبر باستانی به اجدادشان داده بود ، وفادار بودند .
 
اما علاوه بر آن نمی گذاشتند اهالی شهر ها و روستا های همسایه هم از میوه ها استفاده كنند . این فقط باعث می شد كه میوه ها روی زمین بریزند و بپوسند . خداوند پیامبر دیگری را فراخواند و گفت :« بگذارید هرچه میوه می خواهند بخورند و میوه ها را با همسایگان خود قسمت كنند .»
 
پیامبر با پیام تازه به شهر آمد . اما سنگسارش كردند ، چرا كه آن رسم قدیمی ، در جسم و روح مردم ریشه دوانیده بود و نمی شد راحت تغییرش داد ...
 
كم كم جوانان آن منطقه از خود می پرسیدند این رسم بدوی از كجا آ مده . اما نمی شد رسوم بسیار كهن را زیر سؤال برد ، بنابراین تصمیم گرفتند مذهب شان را رها كنند . بدین ترتیب ، می توانستند هر چه می خواهند ، بخورند و بقیه را به نیازمندان بدهد . تنها كسانی كه خود را قدیس می دانستند ، به آیین قدیمی وفادار ماندند ...
 
اما در حقیقت ، آن ها نمی فهمیدند كه دنیا عوض شده و باید همراه با دنیا تغییر كنند...!
 
از کتاب: "پدران، فرزندان، نوه ها" (پائولو کوئلیو)

Category: | 0 Comments